недеља, 15. јун 2014.

Кензо

Карол Лим и Хумберто Леон су у самом врху светске модне индустрије. Група ЛВМХ поставила је овај двојац на чело кретивног тима Кензо, а они су учинили да комади које они креирају постану истински фетиши међу љубитељима моде. Обожавају их Клои Севињи и Јоко Оно. Њихове моделе носе Бијонсе, Ријана, Алекса Чанг. Њихову „породицу“ чине Скарлет Јохансон, Софиа Копола и уметници Ринко Кавацки и Синди Шерман.
Прозвали су их „кул клинцима из Опенинг Церемонyја“ пошто су отварањем своје концептуалне радње 2002. у Нујорку направили револуцију у пословању америчких продавница гардеробе. Данас њих двоје више нису деца. Обоје имају 38 година и креативни су тим на челу модне куће Кензо. Заслужни су за реинвенцију бренда који је Кензо Такада основао 1970. године и успели су да подигну ову модну марку на култни статус само две године након њиховог доласка.
Њих двоје су се упознали за време редовних студија на универзитету Беркли у Калифорнији и моментално зближили јер су имали иста интересовања и гајили љубав према бендовима као што су Дипеш Моде, Блек Флаг и Но Даут, као и музичким покретима у распону од панка до британског регеа. „Музика нам је била веома важна. Тако смо у ствари и открили европску моду, читали смо енглеске часописе, гледали те људе на насловним странама и проучавали шта они носе. На тај начин смо први пут и сазнали за неке брендове“, каже Карол. Са 18 година, Карол и Хумберто запостављају студије и проводе сате по радњама са винтиџ гардеробом, тражећи YСЛ, Шанел и Кензо комаде.


Будући да су одрасли у Калифорнији упијали су утицаје поп културе осамдесетих и деведесетих и тако несвесно формирали богату архиву из које ће касније у животу црпети инспирацију. „Мислим да смо били уплетени у више различитих супкултура, што је интересантно, зато што нам је то дало поглед на разне ствари, били то уметност, филм, музика или храна“, каже Карол.
Од самог почетка захваљујући свом разиграном приступу колекцијама и младалачком поштовању које су исказали према кодовима ове куће, њих двоје су успели да оживе оптимистични дух његовог оснивача. Јапански дизајнер Такада Кензо пре више од четири деценије отворио је у Паризу своју прву радњу, обложио њене зидове тапетама са шарама из џунгле и наденуо јој име
Џангл Џап. Кензо радња је постала својеврсан инди храм у којем су се окупљали млади, безбрижни и бунтовни Парижани. Све до његовог повлачења са модне сцене 1999. његове колекције су обележиле апсолутна слобода и одсуство било какве досаде и монотоније. 
Карол Лим каже да је њихова колекција за пролеће-лето 2014. била прилика да се суоче са сопственом прошлошћу. Са ревијом која је окарактерисана као најбоља до сада, све преостале сумње да кул клинци из Америке нису дорасли задатку отишле су низ ветар (или у овом случају низ воду). Кишна завеса представљала је позадину за њихову ready-to-wеар колекцију, а на писти се налазила инсталација од 200 звучника који су пулсирали са водом у себи уз музику коју је компоновао Аику. Оно што смо имали прилику да видимо била је фузија класичног Кензо кроја и калифорнијског стила са плаже. Замислите ласерски сечене јакне од памука или коже са отворима на леђима и таласасто обрубљене кратке топове.
Док су мекане капе, наочаре, огрлице направљене од ужади за сурфовање и потпуно нова
калифорнија торба нагињали лежерној страни сурферске културе, ручно цртани морски дезени и принтови риба дали су колекцији ноту озбиљности. Ово је био њихов начин да скрену пажњу на превише пецања у океанима и тај проблем су додатно нагласили партнерством са фондацијом Блу Марине. „Океан нам је одувек био комшија. Мислим да порука коју шаљемо није само о томе да је океан леп, већ и да треба да га заштитимо“, објаснио је Хумберто Леон након ревије. „Претерани лов рибе очигледно је ствар о којој треба да се води полемика и желели смо да искористимо нашу моду као платформу како бисмо започели дискусију о стварима које нама лично нешто значе.“

За загрижене обожаваоце бренда и више од милион пратилаца на друштвеним мрежама лајвстрим ове ревије организован је у партнерству са Гуглом. Карол Лим је била потпуно изненађена количином мејлова који су стигли од оних који желе да набаве мајицу Но Фиш, Но Натинг, а објавили су да проценат од продаје мајица и џемпера које су дизајнирали иде у фонд за заштиту океана. То је следећи корак у еволуцији култног дукса овог бренда, који се распрода у истом тренутку када пристигне у радњу.
Свевидеће око из колекције јесен-зима 2013. само је један од примера њиховог дизајна који је постао хит на улицама, поред сада већ култног Кензо логоа, Ајфеловог торња и мотива тигра (за комаде с њим свуда у свету постоје листе чекања). „Сетили смо се времена када смо желели неку ствар коју су направили европски брендови али нисмо могли да приуштимо себи ни хаљину ни капут. Мајице са логом које смо дизајнирали биле су начин да људи поседују одређени бренд за суме које нису баснословне. Свидела нам се та идеја јер су оне постале симбол да припадате том модном друштву“, каже Карол. Данас су Ријана, Соланж и Жизеле само неке од чланица тог друштва.

Жонглирајући између две веома различите улоге, живота у Њујорку, Лос Анђелесу и Паризу, многих колекција, сарадњи, кампања, путовања и породица (Карол има бебу од годину дана, Хумберто близанце), невероватно је како дизајнери успевају да опипају пулс тржишта. „Знате, ствар је у томе што Хумберто и ја заиста волимо да се забављамо. Веома ћемо озбиљно да се посветимо послу, али када се ревија заврши, истог тренутка одлазимо на паузу или да се наспавамо. Следећи дан је резервисан за изласке и виђање с пријатељима.“ Карол је такође била у париском акваријуму, где је одржан Кензо афтерпартy. „Сви су желели да дођу и да се опусте, могло се прићи било коме и попричати. Није важило оно: молим те, немој да ми се обраћаш. Било је то феноменално дружење.“ Без икакве сумње можете претпоставити да је Карол Лим на њему била најпопуларнија девојка.




Нема коментара:

Постави коментар